Alea iacta est - Reisverslag uit Tena, Ecuador van Lennart Hengstmengel - WaarBenJij.nu Alea iacta est - Reisverslag uit Tena, Ecuador van Lennart Hengstmengel - WaarBenJij.nu

Alea iacta est

Door: Lennart

Blijf op de hoogte en volg Lennart

18 Oktober 2007 | Ecuador, Tena

Dat is latijnsch voor (vrij vertaald) "geen weg meer terug", ironisch dat ik dit wel weet, en op school zoveel tijd heb besteed aan 2 dode talen leren terwijl ik ook Spaans had kunnen leren. Had ik heel wat meer aan gehad. Anyway, vandaag de hele stad doorgebanjerd, op zoek naar een geschikte gids en tour. Een goede (beginners) raftingexcursie geregeld (incl engels sprekende instructeur), maar dat gaat pas maandag gebeuren omdat deze week bijna alle instructeurs in training zijn. Dat gaf me al een goed gevoel en komt ook wel goed uit, tot die tijd kan ik dan lekker de jungle in.

Die jungletour was wat moeilijker, omdat er zoveel aanbod is, er maar weinig engels sprekende gidsen zijn en ook niet alles even goed is. Na heel veel zoeken en handen- en voetenwerk heb ik er toch een gevonden, eentje waar ik een goed gevoel bij heb. Ik had ook nog wel een specifieke wens, en deze gids had daar wel ervaring mee en zei dat het waarschijnlijk wel te regelen was: ik wil namelijk graag een ayahuasca ceremonie bijwonen (en ook zelf er aan meedoen). Dit is een eeuwenoude shamanistische rite waar oa gebruik wordt gemaakt van bepaalde inheemse plantensoorten die entheogene eigenschappen hebben. Het gaat wat ver om het hier allemaal uit te leggen, maar "google is your friend" zeg maar. Tip: een geest werkt net als een parachute, namelijk het beste als ie open is. ;)

Ik vind het allemaal in ieder geval wel heel erg spannend. Morgenochtend om 6 uur vertrekken we, en we dat ben ik, de gids en nog een Zwitserse (heb haar nog niet ontmoet).

Om jullie nieuwsgierigheid te bevredigen heb ik een 7-tal foto´s van Quito en Tena geupload.

Spreek jullie over een paar dagen weer!

  • 18 Oktober 2007 - 06:33

    Lianne:

    He Len, wel spannend en leuk zon jungle tocht! Heel erg veel plezier daar, en doe wel voorzichtig he! Gr Lianne

  • 18 Oktober 2007 - 08:16

    Liesbeth:

    Klinkt allemaal goed, en zeker spannend zeg! Ik hoop dat het bijwonen van een ayahuasca ceremonie gaat lukken, succes met de reis en circunspecto! (heb iets gevonden in het spaans maar weet niet of het de juiste vertaling is... :-D)
    Groetjes Liesbeth

  • 18 Oktober 2007 - 19:11

    Lapinours:

    Hoi Lenn,
    Als je alles van te voren….. Jaaaaaaahhhh, dan had je Spaans geleerd. Maar zo te zien lukt het je zo ook wel, eventueel met behulp van handen en/of voeten.
    Googlend (vroeg in de morgen, met de slaap nog in onze ogen) zagen we bij "entheogeen" ook yoga staan. Dat klinkt bekend, maar in Ecuador? Had je dan niet naar India gemoeten?
    Maar ook iets gevonden over die ayahuasca ceremonie. Vermoedden al iets in die richting. Nou, doe het kalmpjes aan en vergeet niet om je parachute op tijd te openen. Wees beleefd tegen je voorouders, anders krijg je misschien wel te maken met Montezuma's Revenge. Dat kun je ook wel krijgen zonder die ceremonie, maar in ieder geval kijk uit. Enne, misschien lukt het om een stekkie van die liaan mee te nemen. Je buren vinden zo'n jungleplant vast ook wel leuk.
    Wij kijken uit naar je verhalen en zitten zelfs soms 's nachts achter de computer, als we de slaap niet kunnen vatten.
    Mooie foto's trouwens, leuk om die meteen te kunnen zien.
    Dp+kvp+m

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lennart

Een maand lang op de bonnefooi rondtrekken door Ecuador.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 30619

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2007 - 08 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: