De laatste uurtjes... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lennart Hengstmengel - WaarBenJij.nu De laatste uurtjes... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lennart Hengstmengel - WaarBenJij.nu

De laatste uurtjes...

Door: Lennart

Blijf op de hoogte en volg Lennart

07 November 2007 | Ecuador, Quito

Nu zit het mijn vakantie er helaas echt bijna op. Ik zit weer in Quito, waar ik gisteravond ben aangekomen. In de stromende regen. Ik wilde naar het spotgoedkope hotel "Lafayette" waar ik al eerder had geslapen, maar dat was vol. Geen zin om verder te zoeken ben ik het dichtsbijzijnde hotel maar binnengestapt. 4 keer zo duur, maar boeiuh. Het was een prachtig hotel, en een mooie kamer. Vandaag heb ik hier wat laatste inkopen gedaan, en ik kom net terug van wederom een heerlijke maaltijd in El Pobre Diablo.

Mijn verjaardag is een heel leuke dag geworden. Iedereen nog bedankt voor de felicitaties! :) De tour die nog voor me geregeld was bleek snorkelen te zijn. In een klein bootje met een kleine groep over enorme golven naar een eilandje gevaren, en daar hebben we een tijdje lekker kunnen snorkelen. Het zicht was niet zo heel best maar toch was er genoeg te zien.

Ik heb de middag, en de avond van mijn verjaardag doorgebracht met Mark en Marcine, het Engelse stel. Ik heb nog nooit zulke rasreizigers ontmoet. Deze mensen hadden heel hun leven in het teken van reizen gesteld. Ze hebben 5 jaar geleden hun huis verkocht, baan opgezegd, en alles wat niet verkocht kon worden opgeslagen in containers en sindsdien hebben ze de wijde wereld doorgetrokken. Ze hebben o.a. al 2 wereldreizen achter de rug, op de Harley dwars door Europa gecrosst, heel Amerika doorkruist per trein, een flink aantal maanden in Nieuw Zeeland gewoond, waar ze als gids hebben gewerkt, op safari geweest in Afrika, en nu was dan Zuid-Amerika aan de beurt. Ze kwamen alleen in Engeland terug om te werken, als het geld echt op was. Het appartement waar ze de afgelopen tijd even in hebben gewoond hadden ze enkele maanden geleden opgezegd. Net hadden ze te horen gekregen dat het nog voor minstens 6 maanden aan anderen verhuurd was, dus de kans was groot dat ze zo lang nog lekker bleven doorreizen. Fascinerende en erg sympathieke mensen, het klikte goed. Samen hebben we zo´n beetje alle bars van Puerto Ayora afgelopen, verhalen uitgewisseld (al viel mijn reiservaring bij de hunne in het niet) en flink gelachen over bepaalde mensen uit de groep op de Queen of Galapagos. Zoals Anna, de oude zeurbejaarde die zelfs de gids, die toch behoorlijk geduldig was, tot totale wanhoop heeft gebracht. Het was werkelijk een naar en vermoeiend mens, maar achteraf gaf ze genoeg reden om te lachen. Maar ja, als je het over de duivel hebt... daar kwam ze opeens langs de bar lopen! We wenkten haar naar binnen maar ze leek aan te voelen dat we het net over haar hadden gehad, want ze wilde niks drinken, en ze was snel weer weg...

Toen ook Mark en Marcine aftaaiden, ging ik nog even door. In de enige bar die nog open was heb ik lekker doorgedronken van de cuba libres, en leuke dronkemansgesprekken met allerlei mensen gevoerd. Ging werkelijk nergens over, maar leuk was het wel. Heb ook nog het gastenboek volgekrabbeld, geen idee wat ik er in heb gezet... :D Ik had de volgende morgen wel een redelijke houten kop. Maar na de reis per taxi naar het busstation, per bus naar het kanaal, met de ferry naar het eiland Baltra, weer bus naar het vliegveld, het vliegtuig naar Quito via Guayaquil, en tenslotte de taxi naar het hotel was ik wel weer opgeknapt. ;)

Over een klein uurtje ga ik richting vliegveld, en dan hoop ik jullie allemaal in Nederland weer te zien! Het was een fantastische vakantie, veel gezien, gedaan, ontmoet en meegemaakt, en ik vond het leuk om mijn verhalen hier te vertellen. Bedankt voor jullie aandacht en de leuke comments!

Hasta la vista!

  • 07 November 2007 - 19:47

    Bas:

    Jij bedankt voor je verslag. Dat is voor ons mensen die in NL blijven toch een belevenis. Ik ben blij dat je een leuke vakantie had. Tot ziens

  • 07 November 2007 - 19:53

    Lapinours:

    Tsjonge, tsjonge wat een verhalen en wat hebben we ervan genoten. Als je ze in boekvorm uitbrengt (met hier en daar nog zo'n spannende trein-episode) dan kom je misschien wel in aanmerking voor een literatuurprijs! We wensen je een hele goeie vlucht en tot ziens in koud, winderig en regenachtig Nederland :-0

  • 07 November 2007 - 20:36

    Rob B:

    holy moly, wat heb jij een lekkere reis achter rug! Als het het ooit echt in de IT gehad hebt kun je altijd nog al schrijver aan de slag bij de Lonely planet! Bedankt voor de mooie verhalen en tot snel!

  • 07 November 2007 - 21:24

    Jorik:

    Dat was een mooie serie verslagen! Goeie reis back home (je zal nu wel in het vliegtuig zitten) en tot ziens!

  • 07 November 2007 - 22:52

    Henk En Tineke:

    Fijn dat je zo'n toffe vakantie hebt gehad en we hebben van je verhalen genoten.Goede terugreis en reken maar dat het wennen zal zijn in dit koude landje. Tot ziens.

  • 08 November 2007 - 07:49

    W00trecht:

    Slaap die kater maar weg tijdens de vliegreis, en rust lekker uit dit weekend :) In ieder geval nog een goede laatste dag zo te lezen. Tot gauw, goede reis!

  • 08 November 2007 - 09:39

    Wouter:

    Hoi Lennart, bedankt voor de verslagen, het was erg leuk om je belevenissen te lezen :) Goede reis terug naar Holanda!

  • 10 November 2007 - 12:03

    Teun Van Der Weerd:

    Lennart,

    Wat een fantastische reis.
    Een goede thuis reis.

    Groeten,

    Teun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lennart

Een maand lang op de bonnefooi rondtrekken door Ecuador.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 11272
Totaal aantal bezoekers 28940

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2007 - 08 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: